piatok 9. augusta 2013

Milé čitateľky,

ak nejaké ste, lebo mám pocit že si píšem sama pre seba, ale nevadí to sa časom poddá, sa utešujem, čo ? :)
Minule som sľúbila nejaké tipy a inšpirácie na háčkované sandálky a topánky pre malé klbká radosti a (starosti). Pôjdem pekne po poriadku, na jednom fóre pre mamičky sa pýtajú na návody, tak to zhrniem. Samozrejme, že nie som taká frajerka aby som si všetko vymyslela z hlavy, viem že také šikovnice sú, ja k nim bohužiaľ nepatrím :(. No nevadí, čo nevymyslím to si nájdem a naučím sa. Ako povedal jeden "múdry" pán učiť sa, učiť sa, učiť sa ! Apropo baby, treba sa snažiť, nie len pýtať, treba hľadať a hľadať, na to vymysleli strýčka google. Ja som strávila na nete hodiny a dni :), spoznala som vkus žien zo škandinávskych krajín, ruských, čínskych žien (medzi nami, ženy z krajín bývalého ZSSR sú mimozemšťanky, lebo inak nechápem), francúziek, portugaliek a dalo by sa pokračovať. Nikdy neviete čo nájdete na nejakom blogu, stačí že tam je odkaz na iný blog, kliknete a nájdete čo dlho hľadáte, alebo si poviete tak toto musím uháčkovať. Už som sa zakecala, takže idem na to.





3v1, tieto som spravila z jedného návodu, šlapu, asi by to malo byť správne podrážku, ale viac som sa mi páči šlapa odporúčam spraviť podľa schémy, vo videu má nejakú chybu stále mi to nevychádzalo, zvyšok robiť podľa videa. http://www.lanasyovillos.com/accesorios/mocasines_bebe






Sandálky, myslím že už známy návod, ale pre tie, ktoré ešte sandálky a celkovo topánočky nevyhladávali tu sú http://www.lovelylittlelife.org/2012/06/flower-power-baby-sandals/
Zelené, moje úplne prvé, sú veľmi malinké, na šlapu 7cm, pre novorodeniatko. Na ružových som zdvojila šlapu a vymyslela iný kvietok, na žlto-ružových som okrem šlapy zmenila všetko, vidíte že nemusíte mať 10-15 návodov, dá sa vyjsť aj z jedného a zmeniť maličkosť. Je to o každého fantázii a vkuse.




Zatiaľ moje posledné, pri týchto som vychádzala z návodu, ktorý, mám uložený v pdf v počítači. Ak budete mať záujem zanechajte komentár a dohodneme sa, pošlem na mail . Kvietok som spravila iný, inšpiráciou mi bol jeden obrázok, ale teraz ho nevylovím neviem kde som ho videla, už je len v hlave :)

Teraz pár postrehov a tipov pre začiatočníčky ktorým som sa naučila štýlom pokus-omyl
(myslím začiatočníčky čo sa týka topánok, nejaký ten krátky-dlhý stĺpik už musíte mať za sebou)

1. vždy čítajte návod, poviete si však samozrejme, ale treba čítať aj materiál, ak je napr. uvedená vám neznáma priadza, zase hodiť do googlu, prečítať si o nej, nájsť podobnú, ktorá sa dá kúpiť alebo objednať u nás, inak sa vám môže stať ako mne hehe,  že v návode bude 11cm a vám vyjde len 7cm

2. veľkosť sa dá prispôsobiť veľkosťou háčika, hlavne pri hrubších priadzach, napr. som robila sandálky (tie tu ešte nemám), háčikom 3 a 3,5, rozdiel v šlape bol 1cm, na prispôsobovanie sa však nehodí tenká priadza, napr. camilla, z tej aspoň čo mám odskúšané sa dá spraviť šlapa na 7cm, ak by ste robili väčším háčikom sandálky by boli veľmi ohybné a nevyzeralo by to dobre

3. ak by ste predsa len chceli háčkovať s camilly a potrebujete väčšiu veľkosť môžete ju dať dvojmo, nedávno mi prišla nela a skúsila som aj z nej, myslím že je vhodnejšia, je pevnejšia a nevytiahne sa tak ako camilla, paletu farieb má širšiu a dá sa viac kombinovať

4. aby boli sandálky, topánky pevnejšie odporúčam bavlnu, ďalší aspekt bavlny je že sa bábätku nepotia nohy, ako napr. v akryle, priznám sa neznášam akryl už len to slovo znie umelo :)
viem dá sa kúpiť aj jemnučký a mäkký, ale ešte som mu neprišla na chuť

5. a ešte niečo, pri niektorých návodoch je háčik označený písmenom tu je konverzná tabulka, ja stále nakukujem, ešte neviem naspamäť http://www.karpstyles.com/crochet/hook-chart.html

Akú veľkú háčkovať šlapu ? Tabulku berte ako orientačnú opísala som ju z jednej stránky

3mes.      7-8cm
3-6mes.   9-10cm
6-9mes.   11-12cm
9-12mes. 13cm

Ak máte otázky, alebo s niečím nesúhlasíte, zanechajte koment, som človek otvorený a rád diskutujúci :). Ak máte nejaké tipy a rady, píšte, rada sa priučím . Háčkujem cca 3 mesiace, tak moje rady sú určené úplným začiatočníčkam, ale ak budem vedieť rada poradím.

Želám krásny slnečný deň, a nenadávajte na teplo, keď príde zima budete si želať teplo ;-) !



























4 komentáre:

  1. Ahoj Gábi, na tvůj blog jsem "přišla" nějakou náhodou nedávno, ale slibuji, že budu "nakukovat" pravidelně. Tak ti přeji rostoucí počet pravidelných čtenářů. Každý začátek je těžký a někdy je lepší pomalu, ale jistě. Tak si užívej zbylých letních dní. Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, u nás sa hovorí pomaly ďalej zájdeš (-:

      Odstrániť
  2. Super botky :o) hezký víkend, L.

    OdpovedaťOdstrániť